Google Analytics Alternative Theaterparadijs het online theatermagazine - Sapperdeflap HOERA! Pipo en de Piratenprinses in première

Sapperderflap HOERA! Pipo en de Piratenprinses in première

Normaal trekt Ezel Nononono de Wiebelwagen van Pipo, maar de wagen staat nu geparkeerd op het podium van de Leidse Schouwburg. Het ezelvriendje vangt ons 13 mei dus vriendelijk op bij de ingang van het theater, voor de feestelijke première van Pipo en de Piratenprinses. Van Hoorne Entertainment stopte de avonturen van Pipo de Clown en zijn vrienden al met een tv-serie in een fris en fruitig nieuw jasje en nu is er ook de theatervoorstelling. Een vrolijke, hartelijke en feestelijke musical voor de hele famiie.

Sapperdeflap Hoera, wij vieren feest het hele jaar. Zo klinkt de muziek in de zaal, voordat de voorstelling gaat beginnen. "Hallo vogels. Hallo bloemen. Hallo lieve kinderen." Daar komt Pipo (Mitch Blaauw) de Wiebelwagen uit stappen. Mammaloe (Liset Vrugteveen) is heerlijke appeltjes-kruimeltaartjes aan het bakken en Klukkluk (Joris Gootjes) maakt zich druk over waar hij nou precies vandaan komt en waar hij zich thuis voelt. Ezel Nononono staat gedurende de voorstelling aan een touw in een ingebeelde wei in de coullisse. Of Nononono daar blij mee is? Zeker, want hij antwoord "IjA, IjA". Het lijkt een doodgewone dag. Morgen treden ze op voor een groep kinderen en ze genieten van al het kleine en fijne om zich heen. Dan hangt er opeens een wapperdoek met piratenhoofd aan de Pipowagen en het spannende avontuur begint. Sanne De Velde Harsenhorst wordt op grappige wijze als vrijwilligster uit de zaal getrokken en fungeert de rest van de voorstelling als piratenprinses. Zal het Dikke Deur (Simon Zwiers), de meest aandoenlijke slechterik ooit, lukken om Pipo en zijn vrienden weer in zijn circus te krijgen?

Het concept van Pipo de Clown staat als een huis. De karakters spreken voor zich en er is geen poespas nodig om een uur lang te genieten van dit kleurrijke en gemoedelijke avontuur. Het verhaal is ontzettend duidelijk. Bij elke volgende stap in het verhaal worden we op een vertellende, speelse manier voorbereid op wat er komen gaat. Dit maakt het ook voor de kleinsten goed begrijpbaar. Alle papa's, mama's, opa's en oma's in de zaal voor wie Pipo de Clown jeugdsentiment is, zullen Pipo en zijn vrienden en avonturen zeker herkennen. Alles is even hartelijk als vroeger, alleen is alles nu wat vlotter. De voorstelling zit vol met nieuwe liedjes uit de tv-serie over onder andere letters spellen, spoken en verdrietig zijn. Daarbij horen energieke choreografieën, waarbij enthousiast zo een halve meter de lucht in wordt gesprongen. Het is een feest om naar te kijken. Iedereen doet mee en zelfs de heren van de techniek, waar wij achter zitten, hebben zichtbaar plezier.

Kortom: De voorstelling Pipo en de Piratenprinses straalt zijn eigen klasse uit. Voor zowel jong als oud is het duidelijk, vrolijk, grappig, lief en spannend. Een nieuwe generatie kan Pipo, Mammaloe, Klukkluk en zeker ook de goede slechterik Dikke Deur in hun hart gaan sluiten. "Dag vogels. Dag Bloemen. Dag lieve kinderen." Na een staand ovatie mag iedereen nog op de foto met de cast, gaat het gezelschap weer verder op reis en stapt het publiek blij en lachend de zaal uit.

Pipo de Clown en Mammaloe reizen de hele wereld rond en komen wellicht ook bij jou in de buurt. Kijk voor de speellijst en kaarten op VanHoorne.com.