Google Analytics Alternative Theaterparadijs het online theatermagazine - Sven Ratzke – Entertainer met ongekend talent

Al zou je willen: de Nederlands-Duitse entertainer Sven Ratzke is niet in een hokje te plaatsen. Hij is zowel zanger als comedian met een geweldig gevoel voor timing, beweegt zeer soepel over het toneel en zijn interactie met het publiek is bijzonder grappig zonder ooit kwetsend te zijn. Ratzke toert met verschillende programma’s in verschillende landen, zoals Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Australië en New York, Amerika. Zijn onemanshows kun je misschien het beste omschrijven als een moderne versie van ouderwets cabaret waarin een mix van muziekstijlen ten gehore wordt gebracht.

In de voorstelling 'For One Night Only' brengt hij een grote diversiteit aan songs in verschillende talen afgewisseld met anekdotes en al dan niet waargebeurde verhalen begeleid op de vleugel door de zeer getalenteerde Christian Pabst. Met een goede dosis zelfspot brengt hij nummers van Bowie, Brel, Brecht en voor hem geschreven nummers van Rufus Wainwright en Fay Lovsky. Met zijn prachtige stem neemt hij je mee in zijn wereld van extravagante levensstijlen zoals altijd gekleed in prachtige creaties. Wat in elk geval duidelijk is, is dat Sven Ratzke een ras entertainer is en uniek en onvergelijkbaar met anderen.

De verschillende shows die hij brengt zijn populair bij jong en oud. En hoewel hij overal optreedt, is het duidelijk dat hij de voorkeur geeft aan kleinere theaters waar hij dicht bij zijn publiek is. Zijn voorstellingen zijn allemaal verschillende van elkaar: 'Starman' legt de nadruk op David Bowie, 'Homme Fatale' laat de diva in hem naar voren komen en 'For One Night Only' is een intiem theaterconcert met zoals al gezegd cabareteske tekste

Een voorstelling van Sven Ratzke is altijd een aanrader. En hoewel hij eerst ´nog even´ naar Australië en Duitsland gaat is er gelegenheid genoeg om van hem in Nederland te genieten, want hij is deze zomer te zien op de Parade
Voor meer informatie over Sven Ratzke kun je kijken op www.sven-ratzke.com