Google Analytics Alternative Charley de komische musical - Lachen tot je niet meer kunt 

In 2005 kwam Jon van Eerd met de klucht ‘De tante van Charlie’, een vrije bewerking van ‘Charly’s Aunt’ van Brandon Thomas. Nu in 2018 is Charley terug, met een herschrijving die Van Eerd samen schreef met West-End en Broadway-componist Michael Reed. Jon van Eerd maakt hiermee, samen met zijn man Ton Fiere, zijn droom waar: een eigen musical waarin hij ook zelf de hoofdrol speelt. En zo werd de klucht een musical; een grappige, komische, doldwaze, vol larie, waanzinnig gekke musical, die de lachspieren volledig laten overwerken.

Jon van Eerd heeft zichzelf met ‘Charley de komische musical’ overtroffen! Je denkt, na alle Harrie Vermeulens uit de vorige voorstellingen van Van Eerd: het kan niet gekker; maar dan heb je het mis: het kan dus wel! De dwaasheid is niet te stoppen als we in de bizarre wereld van butler Charley (Jon van Eerd) getrokken worden wanneer hij én zichzelf én ook tante Donna Lucia d'Alvadorez moet zijn om twee jonge verliefde stellen te helpen. Als dan ook twee vaders verliefd worden op Donna Lucia, Charley dus, en ook nog Charley's lang verloren liefde Ella mét de échte tante arriveert is de chaos compleet…

De cast bestaat naast Jon van Eerd uit de ‘oude rotten’ Vera Mann, Hugo Haenen, Anne-Mieke Ruyten, Laus Steenbeeke en de ‘jonkies’ Job Bovelander, Jonathan Demoor, Aimee de Pater en Priscilla Knetemann. Een perfect gekozen cast! Elke rol komt goed tot zijn recht. Er zitten prachtige solo’s in waaronder de prachtige variété opening met Jonathan en Job en het liefdeslied “Ella’s verdriet” dat Anne-Mieke Ruyten zo heel mooi en breekbaar zingt. Grote verbazing is er over de grote soort van ‘Hans Klok truc’. Het is niet te begrijpen. Binnen 1 seconde (en wat rook) van jurk naar smoking? Hoe dan? En natuurlijk Jon zelf. Zijn mimiek, zijn stunteligheid als hij speelt. Hij is de sublieme komiek, die zijn weerga niet kent. En dan toch ook iedereen naast je kunnen laten stralen, dan ben je echt een grote!

Het decor is prachtig. Het dertiger jaren landhuis is subliem gebouwd met schuivende panelen en een verrijdbare trap De kostuums en de pruiken zijn waanzinnig. Ook het zeskoppige live-orkerst onder leiding van Mark Kuyper krijgt de credits die ze verdienen. Ze spelen de aanstekelijke en fenomenale muziek prachtig en ze staan op het podium, in het decor en niet erachter.

Het is variété, cabaret en toneel. Of is het een kluchtige musical of een muzikale klucht? Het is niet echt te benoemen; is enig in zijn soort dus dat hokje kan weggelaten worden. Het is theater in de puurste vorm!
Gá naar deze voorstelling en laat je meevoeren met de lach, de fijne muziek, de dans en de gekkigheid en je hebt een topavond! Want soms, soms klopt alles in een show…

Voor info en speeldata: www.pretpakhuis.nl

Gezien zondag 9 december Oude Luxor Theater Rotterdam

 

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information